De "rechtsradicalen" van Pro Patria.

Algemeen.
Plaats reactie
Klaas Vaak
Berichten: 281
Lid geworden op: 28-06-2013 09:43

De "rechtsradicalen" van Pro Patria.

Bericht door Klaas Vaak » 20-08-2014 18:29

Een brief van een oud-commando / marinier.....

Een bijna emotionele brief / uit het hart gegrepen.

Op de Facebook-pagina van de patriottische organisatie Pro Patria :

Geachte medeleden,

Zoals iedereen weet is er momenteel een clubje mensen (ISIS) in dit land actief waarvan ik zelf niet eens weet waar ze het lef vandaan halen om de dingen te roepen die ze doen.
Nederland is door de eeuwen heen bekend komen te staan als een tolerant land waar de vrijheid van de individu en de meningsuiting van grote waarde is.
Mits die vrijheid van meningsuiting binnen de grenzen blijft van het toelaatbare mag een ieder roepen wat hij of zij wilt.
Nederland is liberaal, ja er kan drugs gekocht worden, homo's mogen trouwen en we hebben een koning die vast wel eens een jointje heeft gerookt.
Onze minister president schijnt zelfs volgens de geruchten op mannen te vallen maar WHO CARES........ik niet in elk geval.
Tot ik opeens de beelden zag van een stel idioten, andere namen heb ik er niet voor, die met zwarte vlaggen een kalifaat aanhangen wat er een sport van maakt om zoveel mogelijk mensen af te maken.
Het liefst met een camera erbij want dan werkt de PR zo lekker mee. De beelden van tientallen mannen welke geexecuteerd werden gingen de hele wereld over en iedereen zijn maag draaide om.
En dat loopt rond in MIJN land.
Dat roept op om van MIJN land een sharia land te maken waar je niets meer mag. Nu is onze regering bagger, dat geef ik grif toe maar zo bagger is hij ook nog niet dat ik dit zonder slag of stoot ga accepteren. Het is wel ONZE gekozen slechte regering en niet afzetbaar door een stel gebivakmutste agressievelingen.
En daar kom ik tot de kern van de zaak, agressie. Ik ben een redelijk persoon, ik heb genoeg oorlog meegemaakt om te weten dat er zelden iets goeds van komt. Zelden leidt geweld tot een goed eindresultaat maar nu knaagt er iets aan mij. Ik heb als voormalig militair een eed gezworen dat ik mijn vaderland zou verdedigen tegen vijanden van zowel buitenaf als van binnenaf en de tijd begint te komen dat ik vrees dat ik die eed moet uitvoeren. Met mij hebben er talloze anderen dezelfde eed afgelegd. Ik hoop oprecht dat Mark Rutten dit leest en bedenkt dat er een paar 1000 veteranen net zo over denken en dat hij ingrijpt voor het te laat is. Pak deze lui op, zet ze het land uit of gooi ze in de bak maar geef Den Haag zijn wijk terug want anders doen wij het.

Van een van onze volgers: Er is inmiddels al genoeg flauwekul in de media verschenen over de Anti Isis demonstratie in Den Haag van afgelopen zondag. Een ding is duidelijk als je tegen Isis bent dus tegen terreur, tegen genocide en tegen een kalifaat in Nederland en dan met een relatief (te) kleine groep (!) het lef hebt om de straat op te gaan, wat niet zonder risico is, om een keer een tegengeluid te laten horen word je aan de schandpaal genageld en aangemerkt als rechtsextremist.

Ook wij (echtpaar van middelbare leeftijd, van onbesproken gedrag en hard werkend voor de kost en erg bezorgd over de toekomst van onze kinderen/kleinkinderen) liepen mee en werden door ‘burgemeester’ van Aartsen ook heel fijntjes onder de noemer ‘rechtsextremisten’ gerangschikt, wat we als een grove belediging en een teken van zwakte zien. Zijn reactie “wie zich verdiept in de antecedenten van de organisatoren en hun aanhang, zal begrijpen waarom er enige zorg was over de demonstratie” maakt duidelijk dat een onderzoek naar de antecedenten van de aanhang van de pro Isis betogers hem kennelijk geen enkele zorg baarde!
Dat daar om dood van de joden werd geroepen er heftig met de haat vlag werd gezwaaid en journalisten werden geintimideerd moeten we zeker weer als een cultuurverrijking zien?? Dat kan dan wel in het kader van de vrijheid van meningsuiting??

Wat we hebben ervaren tijdens de protestmars was dat er een ongedwongen sfeer heerste, en er van de kant van de demonstranten niemand was die er op uit was om de boel ‘op scherp’ te zetten, zelfs niet toen er door de bewoners van de schilderswijk met een rookbom werd gegooid die midden tussen de demonstranten terecht kwam, nog voordat we richting Hoefkade zouden gaan. Dat de ‘bewoners’ van de wijk aan de andere kant (die er naar later bleek helemaal niet woonden??) klaar stonden met vuurwerk en stenen om ons uit ‘hun’ wijk te weren was al bekend bij de politie voordat de demonstranten gingen lopen vanaf het centraal station, ja en dat zorgde voor frustratie bij de demonstranten die zich, om de zaak niet te laten escaleren, hebben geschikt naar de wens van de politie.

Nu er op allerlei (s)linkse manieren wordt gepoogd om een anti Isis demonstratie door ‘Pro Patria’ tegen te houden in Den Haag en zo de pro Isis aanhangers een breder platform te geven (verboden voor joden, extreem rechts lees: alle andersdenkenden dan moslims zijn niet welkom) moet er toch bij velen een belletje gaan rinkelen? Kan deze ‘burgervader van de Schilderswijk’ niet aangeklaagd worden wegens smaad en laster? Het enige dat een weldenkende Nederlander, die zich aan de wet houdt en zich zorgen maakt over extremisme, niet wil is namelijk: terreur in Nederland, in geen enkele wijk in geen enkele stad en dat deze waarschuwing niet is overgekomen bij deze ‘burgemeester’, sterker nog: uit gemakzucht en arrogantie nog zwaar wordt genegeerd is ronduit schandalig.

afzender bekend bij Pro Patria
Tot zover de wonderbaarlijke toestand in de rumoerige wereld van vandaag.

door G.J.B.K. Vaak.

Klaas Vaak
Berichten: 281
Lid geworden op: 28-06-2013 09:43

ISIS aanhang blijft groeien,

Bericht door Klaas Vaak » 20-08-2014 18:33

de AIVD, juli 2014.
Aantal sympathisanten ISIS blijft groeien
Enkele duizenden Nederlandse moslims sympathiseren met terreurgroep ISIS, die een heilige oorlog voert in Irak en Syrië. Dat zegt Dick Schoof, Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV), in gesprek met NRC Handelsblad. Hun aantal blijft groeien, zegt Schoof.
Om de permanente aanwas van Syriëstrijders tegen te gaan, moet Nederland „een norm stellen”. Schoof wil harder optreden tegen jihadistische uitingen op internet en oud-radicalen inzetten om potentiële strijders van gedachte te laten veranderen.
‘NU TIJD OM IN TE GRIJPEN’
Volgens Schoof leefde te lang een romantisch beeld over jongeren die ten strijde trekken in Syrië. “Ze gaan daar echt niet heen om hulp te verlenen. Dat is flauwekul. Ze strijden voor een kalifaat.” Dat de Nederlandse overheid te lankmoedig is geweest wil Schoof niet zeggen, wel dat het nu tijd is om in te grijpen. Vorige week werd een Syrië-ronselaar opgepakt in Den Haag en werd de radicale website De Ware Religie uit de lucht gehaald.
Vandaag hebben de NCTV en de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) publicaties uitgebracht over de aanpak van jihadisten in Nederland. Volgens het AIVD-rapport is de jihadbeweging ongrijpbaarder en gevaarlijker “dan ooit tevoren”. De jihadbeweging is sinds de oorlog in Syrië “wezenlijk van structuur veranderd” en hierdoor moeilijker te volgen.
Nadat onlangs een deel van de nota via deze krant was uitgelekt, kwam in politiek Den Haag meteen de oproep aan het kabinet om af te zien van de ingeboekte 34 miljoen euro bezuinigingen op de inlichtingendiensten. Onder andere SP, D66 en CDA willen van die bezuiniging af. Woensdag debatteert de Tweede Kamer hierover met verantwoordelijk ministers Plasterk (Binnenlandse Zaken, PvdA) en Opstelten (Veiligheid en Justitie, VVD).
NCTV: DREIGINGSNIVEAU ‘SUBSTANTIEEL’
De AIVD schrijft dat van enkele Syriëstrijders is vast komen te staan dat zij betrokken zijn bij “gruwelijke handelingen, zoals het onthoofden van mensen”. De vrees is dat teruggekeerde strijders hier aanslagen zullen plegen. De NCTV maakte vanochtend bekend dat het dreigingsniveau in Nederland ‘substantieel’ is. De komende jaren zal het niveau substantieel blijven, is de verwachting. Dit betekent dat de kans op een aanslag tegen Nederland reëel is. Er zijn minimaal 3.000 Europese jihadstrijders.
In Nederland zijn er nu zo’n dertig terug. Van ieder van hen is een risicoanalyse gemaakt. Volgens Schoof zijn onder de terugkeerders “potentieel gevaarlijke jongens”, maar ook jongeren die „met een beetje hulp” weer naar school kunnen.
DAWA-SALAFISME ‘KWEEKVIJVER’ VOOR JIHADISME
Zowel de NCTV als de AIVD signaleert een groeiende steun in Nederland voor het jihadisme. Met name ‘dawa-salafisten’, de meest orthodoxe moslims, zouden zijn opgeschoven. Keurden zij in het verleden geweld systematisch af, nu zouden steeds meer aanhangers de gewelddadige jihad steunen. De AIVD schrijft zelfs dat het dawa-salafisme „een kweekvijver” is geworden voor jihadisme.
De gang naar Syrië wordt volgens de AIVD op de achtergrond geregisseerd door een groepje jihadisten die verscheidene jihadistische websites, Twitter- en Facebookaccounts zouden runnen. Hiermee zijn zij de „drijvende krachten” achter de Nederlandse jihadbeweging, doordat „de informatie die zij verspreiden 24 uur per dag (online) bediscussieerd, afgekeurd of aangemoedigd en verder verspreid wordt”.
Tot zover de wonderbaarlijke toestand in de rumoerige wereld van vandaag.

door G.J.B.K. Vaak.

Plaats reactie