Zwarte Piet en "Mijn tante uit Marokko".

Algemeen.
Plaats reactie
Klaas Vaak
Berichten: 281
Lid geworden op: 28-06-2013 09:43

Zwarte Piet en "Mijn tante uit Marokko".

Bericht door Klaas Vaak » 26-10-2013 13:42

Ik heb een tante in Marokko en die komt, hiep-hoi
Ik heb een tante in Marokko en die komt, hiep-hoi
Ik heb een tante in Marokko, een tante in Marokko
Een tante in Marokko en die komt, hiep-hoi

Singing ay-ay-jippie-jippie-jee, hiep-hoi
Singing ay-ay-jippie-jippie-jee, hiep-hoi
Singing ay-ay-jippie en ay-ay-jippie
En ay-ay-jippie-jippie-jee, hiep-hoi


Wie kent dat liedje uit zijn of haar kindertijd niet? Enige tijd geleden was er op de Facebookpagina van Liefde voor Holland een discussie dat het liedje denigrerend voor de tante en andere Marokkanen en dus racistisch zou zijn. Het zou kunnen, nooit iets van gemerkt of opgevallen. Het is zoiets als met een onschuldig kaartspelletje, totdat iemand opmerkt dat een spelletje kaart iets van de duivel is. Dan krijgt het opeens een negatieve lading, en krijg je het gevoel dat je iets spiritueels, iets macaber en verkeerds doet.

Read more: http://muzikum.eu/nl/123-364-12261/kind ... z2ipNDOEjj

Zo ook met de ophef over Zwarte Piet, het is maar net wat je er in zien wilt. En nu gaat een klein clubje dat de kwestie bij de VN heeft gebracht voor miljoenen Nederlanders bepalen hoe die dat eeuwenoude kinderfeest moeten gaan zien. Dat clubje, dat uiteraard nazaten zijn van slachtoffers van de Hollandse slavenhouders op de Antillen en dus blijkbaar alles af weet van het schaamteloze Nederlandse slavernijverleden, blijkbaar overtuigd van het patent dat de blankman heeft op de slavenhandel, maar zich nooit heeft verdiept hoe die Hollandse
en andere slavenhandelaren in het Donkere Afrika aan hun “koopwaar” kwamen.

Dat clubje gaat nu, met behulp van de VN, die immers alle kennis in huis hebben, bepalen dat wij de rasechte racisten zijn. En zo worden links en rechts de messen geslepen door lieden die hun eigen “zwarte” geschiedenis het liefst verloochenen en in bepaalde kringen zo gewaardeerd worden om de “cultuurverrijking” van Nederland en heel Europa, om de cultuur die hen tot voor kort zo gastvrij was, aan te vallen en te vertrappen.

Met alle respect voor de slachtoffers van de slavernij, maar “mijn Tante uit Marokko”, en Sinterklaas en Zwarte Piet zijn nooit meer hetzelfde als voorheen, met dank aan een paar zeurpieten!
Tot zover de wonderbaarlijke toestand in de rumoerige wereld van vandaag.

door G.J.B.K. Vaak.

Plaats reactie