Waarom Mein Kampf van Adolf Hitler vooral bij moslims scoort

Algemeen.
Plaats reactie
Klaas Vaak
Berichten: 281
Lid geworden op: 28-06-2013 09:43

Waarom Mein Kampf van Adolf Hitler vooral bij moslims scoort

Bericht door Klaas Vaak » 17-09-2013 17:35

Waarom Mein Kampf van Adolf Hitler vooral bij moslims scoort
Minister Ronald Plasterk wil dat Mein Kampf gewoon in de winkels te koop is. Hij reageert hiermee op Geert Wilders die vindt dat de Koran net zoals Mein Kampf verboden moet worden. Is het acceptabel dat bepaalde boeken verboden worden? Ja. Boeken als Mein Kampf en de Protocollen van de Wijzen van Zion (een geschrift over joodse heerschappij over de wereld) moeten verboden blijven, omdat dit mensen aanzet tot haat. Vooral in het Midden Oosten zie je dit sterk.

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-s ... coort.html


Verbieden heeft niet zoveel zin als het boek op radio islam gewoon online te lezen is.


http://www.radioislam.org/nederlands/me ... eel_1.html



“Had Charles Martel not been victorious at Poitiers – then we should in all probability have been converted to Mohammedanism, that cult which glorifies the heroism and which opens up the seventh Heaven to the bold warrior alone. Then the Germanic races would have conquered the world. Christianity alone prevented them from doing so.”
– Adolf Hitler, August 28, 1942


“Arabs, rise as one man and fight for your sacred rights. Kill the Jews wherever you find them. This pleases God, history, and religion. This saves your honor. God is with you. ”
– Hajj Amin al Husseini on German Nazi radio.


http://themuslimissue.wordpress.com/abo ... lim-issue/
Tot zover de wonderbaarlijke toestand in de rumoerige wereld van vandaag.

door G.J.B.K. Vaak.

Sfred
Berichten: 81
Lid geworden op: 27-06-2013 19:07

Bericht door Sfred » 19-09-2013 08:49

Waarom het in het midden-oosten en hit is, behoeft geen uitleg.

Ik vind persoonlijk dat je geen boeken moet verbieden, mensen moeten kunnen lezen wat ze zelf willen en daarnaast vind ik dat mein kampf in bepaalde richtingen van onderwijs verplichte kost moet zijn, uiteraard met wel met boekbespreking, etc.

Sfred
Berichten: 81
Lid geworden op: 27-06-2013 19:07

Bericht door Sfred » 19-09-2013 08:49

Waarom het in het midden-oosten en hit is, behoeft geen uitleg.

Ik vind persoonlijk dat je geen boeken moet verbieden, mensen moeten kunnen lezen wat ze zelf willen en daarnaast vind ik dat mein kampf in bepaalde richtingen van onderwijs verplichte kost moet zijn, uiteraard met wel met boekbespreking, etc.

Klaas Vaak
Berichten: 281
Lid geworden op: 28-06-2013 09:43

Bericht door Klaas Vaak » 19-09-2013 21:48

Zit wat in, verboden boeken oefenen een bepaalde aantrekkingskracht uit op ongure types.
Zolang er maar genoeg tegenwicht aan wordt geboden zal het "gezond denkende" ruim oriënterende mensen niet beïnvloeden. Voor zwart/wit denkers (fundy,s) kan het echter wel gevaarlijk zijn.
Tot zover de wonderbaarlijke toestand in de rumoerige wereld van vandaag.

door G.J.B.K. Vaak.

Plaats reactie