rapport Halsema ongeloofwaardig

Algemeen.
Plaats reactie
scarlett2
Berichten: 31
Lid geworden op: 29-08-2013 14:16

rapport Halsema ongeloofwaardig

Bericht door scarlett2 » 12-09-2013 21:08

Mijn bron is de telegraaf ( de krant die in minachting wordt gebracht)

De parlementaire redacteur van de telegraaf schrijft het volgende in de krant van donderdag 12 september:

Een overbodig rapport.
Dat is het oordeel van de Algemene Onderwijsbond over het advies dat de door oud-politica Femke Halsema geleide commissioe uitbracht naar aanleiding van recente catastrofes bij semi-publieke instellingen als Vestia, Amarandis en Inholland.

Baanbrekende aanbevelingen staan er volgens de bond niet in.

"De commissie Halsema is er kennelijk op uit alles bij het oude te laten."

Ook CNV Onderwijs is kritisch. Minister Kamp (Economische Zaken) heeft alvast laten weten dat hij niet alle aanbevelingen van de commissie gaat overnemen. Het rapport bevat nogal wat open deuren.

Zo denkt de commissie rampzalig wanbestuur bij scholen, ziekenhuizen en woningcorporaties te voorkomen met duidelijker afspraken over toezicht. En: instellingen moeten er bij het benoemen van bestuurders beter op letten dat de kandidaten ervaring en kennis van zaken hebben.




Als dat de synthèse is, dan ben ik het eens met het feit dat rapport Halsema een open deur is. Noch Halsema als ex- politicus, noch Kamp in zijn huidige functie van Minister van Economische Zaken kan ik toejuichen.
Maar het rapport kan ik niet, en heeft in ieder geval weinig aandacht in de krant de Telegraaf (in de ander krant die ik lees trouwens helemaal niet).

scarlett2
Berichten: 31
Lid geworden op: 29-08-2013 14:16

Bericht door scarlett2 » 30-10-2013 20:14

Ik concludeer : géén interesse in het rapport Halsema. En sluit af.

Plaats reactie